miércoles, 19 de enero de 2011

Renata Tebaldi, una Tatiana inusual


Se acerca el estreno de Eugene Onegin en el Palau de les Arts y para prepararnos vamos a escuchar la famosa escena de la carta interpretada de forma magistral por Renata Tebaldi. No es Tebaldi una soprano que se suela identificar con el papel de Tatiana, pero lo cierto es que lo incorporó a su repertorio y lo interpretó, siempre en italiano, en unas cuantas funciones en la Scala, obteniendo un éxito merecidísimo, a juzgar por lo que se escucha en estos vídeos. Desgraciadamente, no hay grabación de estas interpretaciones scalígeras, pero sí se conserva esta escena de la carta, perteneciente a una gala celebrada en la Ópera de Chicago en 1956 en la que junto a Renata Tebaldi participaron Giulietta Simionato y Ettore Bastianini, dirigidos por Georg Solti.




Vídeos de MARISOLDELMONACO

6 comentarios:

Joaquim dijo...

Es una Tatiana poc juvenil i potser massa verista, però la veu és tan sumptuosa que enlluerna.
Que sigui en italià no ajuda, però m'agradava tant aquesta senyora, que m'agenollo al reclinatori, més per la senyora que per versió.
La Freni, amb una veu més "discreta" i seguint la italianitzant de la versió, va ajustar-se més, sempre sota el meu parer.
Fins dissabte, oi?

Titus dijo...

Joaquim, en la meua escala de valors la Tebaldi està per davant de Txaikovski, així que en aquest cas per mi la soprano és més important que la versió.

I sí, finalment ens veiem dissabte.

GLÒRIA dijo...

A mi també m'agrada molt la Tebaldi però encara que no entengui una sola paraula, aquesta ària m'agrada cantada en rus. Ah! Quina òpera bellíssima! Gaudiu-la, mes amis!

kalamar dijo...

Dues Tatianes magnífiques,
que disfruteu!

Atticus dijo...

Como dices tú, inusual... y encima en italiano, pero... es ponerse a cantar esta mujer y todo lo demás da igual... Ya quisiera yo una así esta noche aunque me cantase en bable...

Titus dijo...

Glòria, intentarem gaudir-la. Només espere que els cantants no ens ho posen difícil.

Kalamar, supose que et refereixes a la Tebaldi i la Freni, o potser als dos vídeos de la Tebaldi. En qualsevol cas, estic d'acord amb tu.

Atticus, yo también quisiera una así. Como es habitual, no tenemos ni idea de cómo cantará la Tatiana de esta noche ni sabemos de dónde la ha sacado Helga. A veces las sorpresas de Helga son agradables, como Oksana Dyka, Stephen Milling o Francesco Meli, que la primera vez que vinieron no los conocía nadie (y a Dyka posiblemente le gustaría volver a ese estatus después de lo del otro día). Otras veces las sorpresas son Misha Didyk o la griega innombrable. Esperemos que esta vez haya suerte.