miércoles, 29 de septiembre de 2010

Más Walküre: Der Männer Sippe


En los comentarios a la entrada anterior Atticus dijo que Eva Maria Westbroek era insuperable hoy por hoy en el papel de Sieglinde y yo estuve de acuerdo, pero después lo estuve pensando y me pareció que a lo mejor no todo el mundo lo tenía tan claro como nosotros. Es más, a lo mejor ni siquiera nosotros, o al menos yo, lo tendremos tan claro tras un repaso a diversas intérpretes del papel en la actualidad. Bueno, o en un pasado reciente. Escuchemos a unas cuantas cantando Die Männer Sippe a ver qué nos parecen. Reconozco que me he llevado una sorpresa agradable con Pieczonka, a quien apenas había escuchado antes.

Eva Maria Westbroek:


Vídeo de sopranietenori

Adrianne Pieczonka:


Vídeo de hillevifan

Nina Stemme:


Vídeo de TheHumperdinck

Catherine Hunold:


Vídeo de thierryrussodelattre

Waltraud Meier (hace unos añitos ya, pero bueno):


Vídeo de Macbett0

Elisabete Matos:


Vídeo de berganzita

Cheryl Studer (¿todavía canta?):


Vídeo de Scalatti

12 comentarios:

Atticus dijo...

Ya no puede uno ni ser exagerado...

Bueno, mañana las escucharé con calma, pero que conste que me sigo quedando con Westbroek, con permiso de la Sra. Meier.
Pieczonka tiene detalles muy buenos, pero parece que esté leyendo la lista de la compra del súper.

Como decía Terminator, volveré.

Joaquim dijo...

És una bona tria Titus, però no totes poden compatir avui mateix.
No sé si és la millor, però la Westbroek és la que m'agrada més. La Pieczonka és magnífica i segur que en trobaríem d'altres, rebuscant entre les noves incorporacions, que ens agradarien. Per cert, a la Scala la Meier encara farà la Sieglinde i al costat d'una noia que no ho fa gens malament, és clar que ara farà la Brünnhilde, s'anomena Nina Stemme.
Haurem d'estar alerta.

kalamar dijo...

Les senyores Westbroek i Meier, superbes. Sembla que els hi costa una mica més als seus Siegmunds! No em canso mai de sentir aquest 1r acte.

Atticus dijo...

Ave Titus Imperator, los que van a seguir en sus trece te saludan.

Pues eso, escuchadas con calma, sigo diciendo que la que más me convence es Westbroek.

Me ha parecido muy interesante la escucha que has propuesto y hay algunas versiones realmente buenas (Meier, Stemme, Pieczonka), pero la desgarrada pasión y fuerza de la Westbroek, desde mi punto de vista la coloca hoy como la Sieglinde referencial. Al menos, como dice Joaquim, a mí es la que más me gusta.

Bueno, pues gracias por el surtido de Sieglindes que paso a escuchar de nuevo.

Titus dijo...

Yo, en realidad, también sigo quedándome con la Westbroek, pero ¿y lo bien que lo pasamos escuchándolas a todas?

GLÒRIA dijo...

No sabria dir-te quina és la que màgrada més. Hauria d'escoltar-les més d'un cop. El que si et puc dir és que espero veure en cinema aquesta òpera que faran de l'Scala.
Gràcies, Titus.

Titus dijo...

Ai, tant de bó jo també tinguera aquesta opció! M'hauré de contentar amb llegir el que comenteu a posteriori, o potser, amb sort, seguir-ho per internet si és que es pot.

Stultifer dijo...

Estábamos dando un paseo y descubrimos tu blog. Después de un minucioso estudio, STULTIFER te otorga el prestigioso galardón al MEJOR BLOG DEL DÍA correspondiente al martes 5 de octubre de 2010 en No sin mi cámara por los contenidos y matices. Visitanos y comenta con nosotros. Saludos cordiales.
Vamos, que nos ha gustado mucho y hemos querido acercarnos a ti.
Puedes colgar el Premio voluntariamente en tu blog.
Ya formas parte de la Orden del Stultifer de Oro.
Y si tienes una escalera, mándanosla a edusiete@gmail.com y la publicamos inventándonos una historia.

Barbebleue dijo...

Westbroek, Westbroek, Westbroek !!!

Titus dijo...

Stultifier, gracias por el premio. Me alegro de que te guste el blog, puedes visitarlo y comentar siempre que quieras.

Barbe: coincido, coincido, coincido.

Assur dijo...

Una mica -per no dir del tot- fora del context i no saber, per tant, què s'està coent en aquesta escena, t'he de dir que he escoltat totes les versions (ho vaig fer ahir, de matinada), i no se m'ha fet gens pesat. M'ha encantat el dramatisme que hi aporta l'acompanyament orquestral, i potser sí que la soprano que he trobat que en feia una interpretació més punyent sigui la vostra predilecta, però només per l'esforç que significa haver d'enfrontar-se a un rol d'aquesta envergadura, un s'ha de treure el barret davant de totes aquestes senyores.

No ho sé, Titus... Saps que aquesta "Walkíria" ja em comença a fer “tilín”?... L'altre dia pensava que fa temps que no escolto cap òpera de les moltes que encara no conec, i em sembla que aquesta té moltes possibilitats, mira el que et dic.

Ai si en Joaquim se n'assabenta (que se n'assabentarà, ja ho veuràs!) :))

Titus dijo...

Assur, com ja saps a mi m'agrada molt la tetralogia sencera i per mi no és cap problema escoltar les quatre óperes per no trencar la unitat temàtica. Ara, si només vols escoltar una, et recomane que siga La Walkiria, i encara diria més, ja que el primer acte de La Walkiria és com una petita ópera completa, hi ha una gravació només del primer acte dirigit per Bruno Walter amb Melchior y Lehmann que és d'escolta obligada.

Estic parlant d'aquest disc:

http://www.amazon.com/Wagner-Walk%C3%BCre-Act-Richard-Classical/dp/B000005GMW

Ací pots escoltar un fragment:

http://www.youtube.com/watch?v=7XQASPDdGQE